Jusqu'Aux Dents Index du Forum Jusqu'Aux Dents
Forum sur la p'tite chanteuse folk
 
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

about ---la gratte de la ch'tite chanteuse folk---

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Jusqu'Aux Dents Index du Forum -> Concerts
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
quelqu' un
Invité





MessagePosté le: 03 Avr 2005, 22:46    Sujet du message: about ---la gratte de la ch'tite chanteuse folk--- Répondre en citant

je n'aurais donc qu'une seul et unique question :
---c'est quoi la marque de gratte d'Ani--- je trouve que sa gratte fait un "putain" de son et donc si vous voudriez bien donner reponse a cette question qui me tracasse depuis que Render repose sur mon -bouda- tel une relique sacrée... Angel

voila...
Revenir en haut de page
did not logged
Invité





MessagePosté le: 04 Avr 2005, 1:28    Sujet du message: Répondre en citant

Alvarez / Yairi modèle WY 1 pour les premiere en tout cas ... maintenant elle en à 6 ou 7 Wink donc bon... ya plus (pas) que des alvarez

http://www.alvarezgtr.com/

G reussi à en trouver une pour un pote ya 5 ans (a clermont-ferrand) une DY 74 avec pre-amp et une pour moi rue de Douai ya 3 ans DY 74 acoustique avec capteur rajouté... Les 2 sont de 1992, parce qu'en fait elles n'étaient plus commercialisées en france depuis une dizaine d'années. Elles le sont redevenues cette année... Mais elles sont pas données... Les occaz sont rare mais valent le coup pour 450/600 ? t'as une gratte qui tue, parce que déjà en acoustique pure ça sonne trop bien... (g pas d'ampli...) Mais neuf... j'ose pas regarder Wink
Revenir en haut de page
quelqu'un
Invité





MessagePosté le: 04 Avr 2005, 17:32    Sujet du message: Répondre en citant

merci bien a toi je vais chercher selon tes indiques et au passage moi aussi j ai pas d amplis. Very Happy
Revenir en haut de page
didjadj
Ô Mon Mon !


Inscrit le: 17 Mai 2003
Messages: 185
Localisation: Paris

MessagePosté le: 06 Avr 2005, 15:56    Sujet du message: Répondre en citant



je crois que c celle là... enfin j'suis sûr même Wink c la gratte Aniesque de base, la WY1 ALVAREZ/YAIRI... par contre si quelqu'un c ce que c que son espèce de basse bidouillée (la 4 cordes sur Angry Anymore entre autres) je suis preneur...


WY1........c.w./ac-elec virtuoso grand concert/cedar/r.w...................................$1999.00 si t pété de thunes vas y c un bon produit ... mouarf !!

http://www.acousticmusicrevival.com/rooms-alvarez.html
_________________
Des terres brunes je n'ai gardé de souvenance aucune... (Dom A)
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web de l'utilisateur MSN Messenger
sofff
Don't be shy


Inscrit le: 13 Mar 2005
Messages: 9

MessagePosté le: 06 Avr 2005, 17:16    Sujet du message: Répondre en citant

Citation:
par contre si quelqu'un c ce que c que son espèce de basse bidouillée (la 4 cordes sur Angry Anymore entre autres) je suis preneur...

C'est un modele Gibson cromwell Tenor, une guitare vintage des années 40, j'ai du mal à etre sure du modele precis (j'ai plus l'image exacte en tete), mais à priori c'est ça

Version Tenor de la TG-50 ( http://www.tenorguitar.com/gibson.html

c'est dommage qu'il n'en parlent pas sur cette page : http://www.provide.net/~cfh/gibson2.html

sinon, sa mini guitare c'est un backpacker de chez martin http://www.martinguitar.com/guitars/choosing/series.php?s=B .

pour les curieux :

Citation:
Ani DiFranco
plays an Alvarez-Yairi Bob Weir model in her live shows. "It's a good little guitar. It takes a beating and keeps on bleeding," she says. "But I have a feeling that Bob's tits aren't as big as mine." DiFranco is alluding to preamp controls that are positioned on the top side of the guitar. "In the middle of a song on stage, the volume of the guitar just drops out because my right tit is moving the knob." Ouch.
DiFranco plays a larger Yairi model in the studio. Lately she records by placing two mikes in front of the guitar, one at the lower body and one near the neck. She hangs a blanket to separate the two. She also runs a direct line either to the board or to an amp, such as a small Silvertone or (believe it or not) a Marshall stack, which she used for some cuts on Not A Pretty Girl. She prefers older tube mikes and used a '60s Poltek tube equalizer on much of her last album to "fatten up" her guitar sound.
Another key tool in DiFranco's gearbox is a set of Nailene brand "action length" fashion nails, which she glues to her right-hand nails and reinforces with electrical tape. "They're indestructible! It's amazing," she says.
DiFranco uses D'Addario medium strings, which she changes for each show; a Shubb capo, which she uses on roughly half her songs ("They invariably end up on the floor and some fan steals them as a memento," she says); and large, triangular, heavy Fender picks. "I break the picks in half when I'm playing, I thrash so much," she says. "There must be a need for really obnoxious players like me to have even thicker-gauge picks that are really big. It has to be big and thick, or it doesn't feel right!" she says, with a laugh.
--Bryan Powell
http://www.acguitar.com/issues/ag39/gear39.html#Ani


Citation:
Ani DiFranco's

main guitar is an Alvarez-Yairi Bob Weir model with a built-in pickup and preamp. In the studio, she says, "I usually record it with two mics and a direct signal and go to an amp too--split the direct to an amp of some kind, so I can really manipulate the sound of an acoustic guitar. I've got a few crazy old amps. Oftentimes on, say, my album Dilate, people think it's an electric guitar, and the sound can change over the course of a song."
On her album with Utah Phillips, The Past Didn't Go Anywhere, drums and electric bass (a Fender Precision) steal the spotlight from guitar, but she did use a wide variety of instruments and sounds on the project. "I'm an old beater-instrument slut," she says in reference to the funky tenor guitar that appears on "Half a Ghost Town," accompanied by a background track of her Alvarez run through a Silvertone amp "with the tremolo turned up to ten." Other instruments she played on the album include a '30 National, a Hammond B-3 organ, and a Wurlitzer piano.
--Jeffrey Pepper Rodgers
http://www.acguitar.com/issues/ag56/gear56.html#Ani%20DiFranco's


Citation:
Ani DiFranco carries a lot of guitar firepower on tour?currently 11 instruments, roughly eight of which are in rotation during a show. The collection includes four Alvarez-Yairi WY1s, the Bob Weir signature models that DiFranco has made her own signature. Because she attacks her guitars with a right hand bolstered by heavy plastic nails wrapped in electrical tape, she protects the beleaguered tops with an ever-expanding Batman-shaped pickguard. For deeper tones, DiFranco turns to an Alvarez AV2SB acoustic baritone (a model no longer in production) and a Danelectro electric baritone, tuned down to C. A four-string Cromwell tenor guitar gets the call for "To the Teeth" and other songs. She also picks a Martin Backpacker and two regular electrics: a Hamer and a Danelectro.

All these instruments are strung with D?Addarios: for the WY1s, she uses the EJ17 set (.013?.056), except one guitar is equipped with a .070 bass string for mega-detuning (to A, an octave below the fifth string) on the song "Dilate." The electrics get an EJ22 set (also .013?.056), while the tenor (tuned A D A D) has a surprisingly heavy .016, .024, .035, and .045 set. For capoing, she uses a Shubb.

DiFranco?s main Alvarez-Yairis are amplified with Alvarez? stock System 500 pickup and preamp. The Backpacker is wired with a Fishman Matrix under-saddle pickup, and the Cromwell has a Fishman archtop pickup, which replaces the bridge. She goes wireless for the most part, through the Samson UF5D system. One of the sends coming out of the monitor console goes to a Morley Steve Vai wah pedal, the other to a volume pedal, and both plug into a little Crate VC508 amp that she overdrives on some songs. "Then we mic that," says guitar tech Reg Dickinson, "so you get a blended sound between acoustic guitar and distorted acoustic guitar, and it?s a helluva sound." The electrics plug into a Rivera Sedona amp, which is miked and run direct from the effects loop.

?Jeffrey Pepper Rodgers
http://www.acguitar.com/issues/ag93/gear93.shtml#2


Citation:
In a typical show, ANI DiFRANCO uses a lineup of six guitars, which her guitar tech, David Reilly, says are ?in some rotation in and out of the batting order.? She has an endorsement relationship with Alvarez, which has just issued an Ani DiFranco signature model. Based on an Alvarez-Yairi DY62, the ADY1 (pictured) is built with a solid cedar top, solid mahogany back and sides, and is painted bright yellow. The guitar has a dreadnought depth and features a specially reinforced top and pickguard to withstand DiFranco?s percussive playing style. She currently has two of the model?s prototypes (one of which has a lime green finish), and they get tuned and/or capoed in different ways during a show. She also plays a blond Alvarez-Yairi Bob Weir model (WY1), a travel-size Alvarez MDS-1 with a Fishman pickup/preamp, a Joe Veillette and Mike Tobias?designed Alvarez baritone (discontinued, AV2SB), a custom Alvarez-Yairi WY1 with a 26.5-inch scale (slightly shorter than a baritone), and a Cromwell archtop tenor guitar.

Reilly strings DiFranco?s guitars with a variety of strings, depending on the model and tuning. The basics include D?Addario phosphor-bronze lights (EJ-16) or mediums (EJ-17). Reilly notes, ?The other two strings in regular use are phosphor-bronze .059 and .070. Occasionally I will use a slightly heavier gauge to handle some of the low tunings.?

DiFranco?s signature and Bob Weir model guitars have 600T MkII preamps, the AV2SB baritone has the older 500T preamp, and the hybrid baritone has a Fishman or Highlander pickup with no external preamp. In live shows, DiFranco?s guitars go through Samson UT-5 wireless transmitters to Samson UR-5D receivers, then to the monitor console, where each has a dedicated EQ, and to DiFranco?s pedalboard (with a ProCo four-in/four-out DI, two volume pedals from Morley and Ernie Ball, and a Morley Bad Horsie Wah). The volume pedals give her control over her amps, an Ampeg SJ-12T and a Rivera Sedona 15, which are miked and sent back to the monitor and house consoles.

Reilly says DiFranco?s monitor engineer, Sean Giblin, has level and EQ control over the guitars, amps, and wah-wah signal. ?Sean and Ani work for quite a while, comprehensively, each day to get her the sound and feel she needs.? 

http://www.acousticguitar.com/article/149/149,6351,FEATURE-1.asp
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Pollypasinscrite
Invité





MessagePosté le: 06 Avr 2005, 18:08    Sujet du message: Répondre en citant

Merci pour ces articles ... vous savez quoi m'offrir maintenant pour Noel ! Jump
Revenir en haut de page
didjadj
Ô Mon Mon !


Inscrit le: 17 Mai 2003
Messages: 185
Localisation: Paris

MessagePosté le: 06 Avr 2005, 18:16    Sujet du message: Répondre en citant

Ben vi merci beaucoup sofff et bienvenue...

Je crois qu'il y a tout ce qu'il faut savoir sur tes liens... tuning tout ça nickel...

D'ailleurs juste comme ça. Sur les boot officiel, il ya des chiffres de 1 a 6 a côté des morceaux... Je me demande si ct pas les numéros de guitares ?

Edit :

Sinon je sors de "Rome Instruments" rue de Rome donc... à 100/150 metres au dessus de la gare st-lazare et ils ont des Alvarez / Yairi nouvelle mouture de 2003. Elles sont d'ailleurs ré-importées en France depuis 2004. Il y'en à une à 2100? et une à 1900? g presque pas osé poser mes sales pattes dessus. Sinon il y'a aussi une Alvarez, c la même sauf qu'elle est fabriquée en Corée au lieu du Japon, les coréens étant exploité, elle coute 840? et le mec m'a laisser entendre qu'il pouvait me faire 10 % ... bref elles sont terrible, mais la mienne me suffit amplement Jump la signature en haut du manche n'est plus la même... mais le son est toujours au rendez-vous, la classe... avis aux amateurs fortunés...
_________________
Des terres brunes je n'ai gardé de souvenance aucune... (Dom A)
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web de l'utilisateur MSN Messenger
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Jusqu'Aux Dents Index du Forum -> Concerts Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com